Thursday, December 16, 2010

| burung hantu simbol bijaksana

currently using a profile picture in FB

hello silent readers and followers,

bila I rasa malu, burung hantu ni lah selalu backup I. tQ for short(my trademark). I pon tak tahu kenapa I sekarang gila akannya? tiada jawapan sebenarnya. suka dari diri sendiri. sebab itulah I ni di katakan misteri.haha ^___^" Adakah burung hantu ini menakutkan? sebab rupa burung itu sendiri atau nama dia ada hantu? fikir-fikirkanlah mana logik. Pada I burung hantu ni comel apabila di tenung. lagi-lagi pada matanya seakan manusia. Dipanggil burung hantu disebabkan burung ni berjaga pada waktu malam sahaja. sebab tu lah kalau orang suka membebel "kalau orang suka berjaga malam memang sama lah macam burung hantu". Sinonim sangat di kalangan masyarakat melayu sampai lah sekarang. turun temurun. lagi satu burung hantu ini  juga merupakan lambang atau simbol bijaksana. fakta ini benar. ibaratkan seorang pendita juga. seperti contoh, ada sebuah klinik swasta di JB. seorang doktor pakar kulit berbangsa cina memang betul-betul obses akan burung hantu. macam-macam aksesori beliau pamerkan di kliniknya seperti jam, lukisan, kaca, dan sebagainya yang mesti ada burung hantu dan banyak dari luar negara. I tengok pon geram sangat.haha.I ada satu sahaja aksesori rantai burung hantu. kalau I keluar berjalan-jalan bersama family atau kawan-kawan memang rantai itu lah selalu I pakai. very adorable la(!) Sorry for my friends(FB), I had to use this pic. Its just for temporary and I don't know how to give you the perfect answers why must be Owl picture? yang I mampu jawab sebab I suka akannya. lately I suka buat FB hilangkan dan korang tanya "kenapa kau removed aku."haha. No lah. I deactived sebenarnya. bukan removed FB korang. so, don't get me wrong for the next time.hehe. mungkin puncanya I bosan. kesannya I tak boleh tahan kesabaran apabila wujudnya keBosanan yang sudah melanda.

*ralat: burung hantu juga sumber inspirasi I."Inspired by this feeling"


tutup mata guna tangan kalau takut pada kenyataan(!)


*akan berhenti ditengah 'jalan' dan menunggu datang menjemput membawaku ke pengakhiran 'jalan' dengan harapan bersama.

12 comments:

natasya eddie said...

setuju ! burung hantu comel la :) tak takut langsung.mata die bulat :) hee

Arine Romano said...

natasya eddie:
hehe.trime kasih krn mnyokong...
cumell2..

Ain Atika said...

haha...dulu umah nenek i ada brg hantu. malam malam asik tgu burung hantu. sekarang tgu sampai lebab dah x ada dah...dah kena bnuh kot.

natasya eddie said...

sama-sama :)

Arine Romano said...

ain atika:
hehhe.ye ew?senanyer i tk pnh rsenya tgk burung antu dpn2.bile ea dpt tgk ek..hehhehe

Arine Romano said...

natasya eddie:
:D

aRaN said...

tapi kan arine..apa yg aran tahu..

burung nampak bijkasana kerna gerak geri dia nampak sedang berfikir..

dia selalu gerak2kan kepala dia kerna dia sebenarnya sedang mendengar.. sense utama dia adalah pendengaran.. sense mata dia kureng ckit kalau ikut sains la..

bila dia slalu gerak2kan kepala dia nampak seperti dia berpikir.. hehehehe


saja aran nak menyampuk kat cni..boleh kan arine :p

Arine Romano said...

aran:
wah pjgnye citer aran..
hehhehe..thnx aran ur information..
so, now bru arine tao npe brung antu bijak melalui pndngaran...
hehhhee..ala..
tak pe lah..arine lg ske klu aran mnyampuk..bule bg idea bernas..
pape pon buleh..don worry!!

sekamar rindu said...

salam....

budak2 selalu takut akan burung hantu ni..

:)

i follow ur blog..

Arine Romano said...

sekamar rindu:
heheheh...skg da moden.now try la ubh pmikiran..kte yg tua ni jgn mngajar dak2 ni jgn takot2kn dorang.ta elok..smpi ke tua dorg tkot..

ok..tQ for short yeah!!!

akusukamakan said...

burung , hantu..
burung dan juga hantu..
org dulu2 mesti bagi nama burung hantu sebab selalu salah anggap burung ni hantu.
aku tengok pun aku lari bila dengar bunyi kokok burung tu hahaha.
org dulu2 cakap kalau ade burung hantu singgap berkokok, maknanya ade org nak mati kat rumah tu...

Arine Romano said...

akusukamakan:
hehhe...u pon tkot gk?ish3...
abaikan jer..jgn lynkn pasaan tu..nt mnjadi jd lak...