Tuesday, May 10, 2011

| Awesomeness

Hello pretty people(!)
Baru sahaja I baca post blog kawan I tentang dia bercinta sakan dengan kawan baik(lelaki) I sendiri. How sweet they now.I tak expect kawan baik I sekarang boleh bercinta serius.Kalau tidak asyik couple dengan budak sekolah.Agak payah kawan baik I ni nak serius.I wish you happy yeah and thanks being happy with me as a your bestfriend ever.

I pula? Bagaimana dengan cerita cinta I? Menarikkah untuk di ceritakan? Pada yang 'mengenali' I memang tahu sangat lah.Ok lah. I start ye. Lagipon I belum cerita apa-apa pasal dia ni.Sedang I tengah menaip ni, mood I sekarang tengah dengar lagu 'Bawalah Cintaku' by Afghan.First time I dengar lagu ni. not bad lah. You should've to try listen yeah.hehe. The first stage, I memang tak kenal dia pon. Kenal pon dari kawan baik(dia yang I cerita di atas ni).Tapi tak pernah pon bertegur dan tidak pernah pon ada rasa ingin nak berkawan atau berkenalan. cuma I kenal dia atas pada nama dia.Selebihnya tu tidaklah. Pada perkenalan pertama, I lah yang 'add as a friend' kat FB. I add pon sebab I kenal je. tak fikir lak I nak berkenalan lebih.then, I tak terfikir dia akan 'approve' I dan dia lah yang mula-mula sekali tegur I kt chat FB. I pon layan lah macam biasa. Pada masa tu, I tengah cuti sem untuk sem3. I pon hari-hari lah kitaorang just chat kt FB je lah samapi 3 4 pagi .cara dia I boleh terima lah.sporting, friendly,funniest and talkative person. Dia suka bercerita. I pon suke layan dia bercerita kt chat FB ni. then, dalam 2minggu I guess chat dia bagi lak no tel kt I. I pon take noted lah dan dia lah mula-mula text I dan dia rajin text I. perkenalan kami berlanjutan sampai lah I masuk sem baru ni. 

Sebelum I kenal dia, I dah lama lepak malam ramai-ramai kat kedai makan. so, I mula lepak dengan dia. tapi first lepak kitaorang tak bertegur sapa depan-depan.masing-masing diam je tak bercakap.duduk pon jauh.bila dia hantar I balik rumah dalam kereta pon diam tak bersuara.mungkin agak janggal lagi untuk kitaorang.haha.Sejak dari hari itu lah, kitaorang hari-hari lepak dan dari situ mula bersuara juga lah.lepak reramai lah.mula di sini la I ada sesuatu yang  musykil di hati. I pon tak pernah terbayang yang I akan suka dia.ouh tidak lah.I selalu nak mengelak dari perasaan begitu.persoalan mula wujud di hati. I nak cakap tapi takut di salah ertikan.Hinggakan I tak boleh control perasaan itu wujud cuma tidak pasti je.Lama kelamaan bermula pertanyaan soal perasaan. tapi time tu just text.mungkin itu je lah cara yang boleh selesaikan. dan I juga benarkan dia sayang insan seperti I ni. dia seorang yang berterus terang. Sejak itu lah kitaorang spend time bersama setiap hari. akhirnya I dapat miliki seseorang yang I sayang. daripada perkenalan hanya sebagai kawan hinggalah kitaorang berpacar sekarang.cuma sekarang I dengan dia tak declare as a couple macam orang lain atas alasan untuk mengelak wujudnya cemburu tak tentu hala antara kami.maksudnya tak nak kongkong kehidupan masing-masing.asalkan kitaorang percaya antara satu sama lain dan dia tak pernah halang apa yang I buat tapi I tak pernah ambil kesempatan sebab I hormatkan dia sebagai seorang lelaki dan dia siapa dengan I. Dia akui dia ramai kawan perempuan.I cemburu ke?cemburu itu normal tapi I kenal siapa dia sampaikan dia minta I izin dan I tahu dengan siapa dia berkawan.

Pada 22 Jan, buat pertama kalinya I dapat cincin dari si dia.tak pernah I terima mana-mana cincin dari seorang lelaki hinggalah sekarang cincin ini masih tersarung di jari tengah ku. Dia juga ambil berat tentang I. Dimasa I susah, sedih dia always be my side. dia penenang hati I dan memahami perasaan I. tanpa dia di sisi, entahlah. boleh ke I? dengan situasi ini, banyak dugaan I kena tempuh. Barulah I dapat rasa bila I dengan dia, I rasa selamat.sudah masuk bulan yang kelima I masih dengan dia. semua keluarga dia I kenal, cuma dia je belum kenal keluarga I.tiada masa berkesempatan. mak dan adik-adik je tahu siapa dia. mak pon tak pernah kisah.janji I pandai jaga diri. kemana-mana dia pergi, mesti ada I sekali. shopping pon I yang tentukan, pilihkan.setiap hari minggu kitaorang akan spend time out bersama.tengok movie ke, makan-makan ke.sampaikan I tak boleh berenggang dengan dia.padahal hari-hari jumpa, text pon hari-hari.sebab tu orang kata belangkas.tak kisah la pape pon kan :) Dia amat memahami apa yang I sukai.sampaikan dia kata I lebih sukakan burung hantu dan Elmo dari dia.Ouh tidaklah.I tak pernah samakan dia dengan harta benda.Apa pun apa yang I suka, dia hadiahkan.sangatlah terharu.Awak kan suka buat saya lagi sayang kat awak kan kan.

The ones who called me baby :)


Perkara yang I suka tentang dia, ialah sikap berterus terang dia dan dia suka buat I marah.katanya saya saya nampak cute lah konon.begitulah cara dia dan itulah dia sebanarnya.kuat bergurau. perkara yang paling I banggakan dia sekarang dia stop smoking. ramai kawan-kawan dia tak percaya dia dah betul-betul stop smoking.bukan senang nak stop smoking kan.Pada mulanya I memang tak percaya nak stop. tapi dia ada ambil ubat niqoutin untuk stop smoke.dalam kurang 2 minggu dia bergantung dengan ubat tu, lama-lama dah biasa.bila I tanya, dah tak rasa nak smoking.good job sayang. 

Pada birthday 15 Feb dia lah yang pertama di sisi I. walaupun ucapan "Selamat Hari Jadi Sayang", amat bermakna buat diri I. itulah pertama kali I dapat ucapan macam tu. How sweetttt lah awak. Kebetulan pada hari itu juga lah hari maulidur rasul jatuh pada hari yang sama. rumah dia ada buat kenduri doa selamat. ibarat kan I di sambut dengan hari yang sangat mulia. Pada hari itu juga lah I dapat dua kek daripada family dan huosemates I was making surprised.

betul orang kata, semuanya indah pada mula perkenalan, lama selepas tu, mesti ada gaduh punya.hehe. gaduh tu biasa. ada masalah sikit kena salah seorang mengalah. sorang api, sorang air. pada I kalau I boleh mengalah, mengalah lah kan. I tak pernah lah nak berkira.lelaki memang kuat merajuk.I kalau merajuk kejap je dah ok.so, I kene ambil hatinya, jaga hatinya.tak hairan lah ada satu quota kata, orang bercinta ini, orang  yang berani. Berani ambil risiko.faham-faham sudahlah ye.I suka bercakap dari pengalaman daripada fakta.Doa I, semoga jodoh I dengan dia panjang. sejak I ber'kawan' dengan dia I tidak lagi keluar sesuka hati mana-mana lelaki.walaupun I mengaku I more prefer berkawan dengan lelaki daripada perempuan.Itulah orang berpengalaman kata, dengan seseorang kita sayang secara automatik kita berubah.berubah dari segi sudut positif tak pe.kalau sudut negatifnya contoh seperti "dah de BF, lupa kawan." tapi I sebolehnya tidak seperti itu.personal is personal and business is business.

I pernah lah ada krisis dengan dia, kebetulan ada test. agaknya tuhan beri I ujian, adakah I boleh hadapinya? Alhamdulillah I dapat lepasi ujian tuhan berikan sedangkan kalau orang lain dah tak pedulikan soal study.personal punya pasal kan.I tak nak kecewakan sesiapa. dia orang kedua penting dalam hidup I sekarang. Diri I bukan mudah untuk I sayang dan percayai seseorang. Dia lah kawan baik dan dia lah teman hidup I. harini I buat kisah untuk khas untuk dia. I tahu mungkin dia tak akan baca cerpen pendek I ini.Terima kasih sayang I yang degil ini dan awaklah yang saya sayang. Dia I maksudkan Fariz Abd Jalil.

'rezeki itu akan datang untuk awak nanti. tunggu ye :)'



4 comments:

Fuyoh said...

baby ape sats dh tua bangke..i hope baby and dady akan kekal selamenye..amin

Dayana Binti Mohd Sirat said...

cittt..yg part atas tue cm knl jer..hahaha..
anyway..wish u n botak all the best lah beb! huhuhu!

Arine Romano said...

noor mazriha bt zahari :
hahhaaha..ah ko dr papa mama nk jd pe weyhhh...baby is a normal calling k..amin ..syg ko lebih ah

Arine Romano said...

Dayana Binti Mohd Sirat:
haha..mmg knl pon weyhh..bce ko nyer trus smgt ak nk taip cite ak lak.btw thnks alot ur wishing yeahhhh